Sommarläger Velj24

I sommar deltar Tuve scoutkår på regionslägret Velj!24 på Kragenäs i Tanumshede.
Det blir ett stort läger med uppåt 3 500 scouter i alla åldrar.
Temat för lägret är elementen vatten, eld, luft och jord samt – jaget!

När?

Söndag 28 juli – Lördag 3 augusti 2024
Spårarscouter: Onsdag 31 juli – Lördag 3 augusti 2024

Vem?

Lägret är för alla åldrar från spårare och uppåt.
Ledarbarn får medfölja men de har inget eget program.
Föräldrar som önskar följa med förväntas hjälpa till i den dagliga verksamheten.

Anmäl dig senast den 24 mars!
Anmälan gör du i formuläret nedan.

Avgift

Deltagaravgiften för upptäckar-, äventyrar- och utmanarscouter kommer som mest bli 2500 kr
Deltagaravgiften för spårarscouter som deltar halva tiden kommer som mest bli 1500 kr.
Deltagaravgiften för ledarbarn 4-7 år är 1000 kr.
För ledare blir avgiften som mest 2 000 kr för hel vecka och 1 000 kr för halv vecka.
Medföljande föräldrar betalar som deltagare motsvarande hel eller halv vecka.
Kåren kommer söka bidrag som förhoppningsvis kommer sänka avgiften med några hundralappar men inget vi kan lova redan nu.

I samband med anmälan betalar du en anmälningsavgift på 1000 kr till kårens konto (Pg: 620613-0) alternativt Swish (123 328 98 40).
Ange deltagarens för- och efternamn samt ”Läger velj24” i betalningen.

Resterande belopp kommer behöva betalas senast den 31 maj.

Det finns möjlighet att själv söka ytterligare ekonomiskt stöd i Scouternas stödfond https://www.scouterna.se/ansokan-till-scouternas-stodfond-at-mig-sjalv/

Avanmälan

Avanmälan kan göras fram till och med 12 maj – du får då tillbaka 700 kr av anmälningsavgiften.

Trygga möten och registerutdrag

Transport

Vi kommer att resa med en buss samordnad av Göteborgs scoutdistrikt.

Anmäl dig här!

Sista anmälningsdatumet har passerat.