Västerlanda

Tuve Scoutkår har en gård i Västerlanda, 5 mil norr om Tuve

Till Västerlanda åker scouterna på övernattningar. Där hajkar de äldre av dem i skogstrakterna runt omkring. På gräsmattorna runt gården hålls läger. Ledare samlas ofta där under planerings- och myshelger.

Naturen finns in på knutarna. Det finns både badsjö och skog. På gården finns flera byggnader av olika storlek och standard att krypa in i.

Gården förvaltas av Tuve Scoutkår, styrelsen arbetar ständigt med att finna vägar för finansiering och underhåll av gården. När tuvescouterna inte utnyttjar gården hyrs den ut till andra scoutkårer, föreningar och företag. Är du intresserad av att hyra Västerlanda? Läs mer om uthyrning.

Tuvescouter med anhöriga har alltid möjlighet att utnyttja gården. Bottenvåningen på Stora Huset och Lillstugan hyrs inte ut. Det är reserverat för tuvescouter och dess anhöriga som vill komma till gården för att koppla av eller arbeta lite. Låt alltså scoutgården bli familjens utflyktsmål! Där finns köksutrustning och sängar med madrasser (sängkläder får man dock ta med själv).

Adressen till Västerlanda är:

Västra Röd 256
463 93 VÄSTERLANDA