Boka Västerlanda

Bokning

Beställningar av scoutgården Västerlanda görs genom Annika Karlsson, telefon 073-902 69 41, alternativt genom att skicka mejl till annika@tuve.scout.se.

Innan bokning, läs informationen i dokumenten nederst på sidan.

Observera att Tuve Scoutkårs avdelningar har förtur till Västerlanda under terminerna, men där finns en tidsbegränsning:

• För höstterminen upphör förtur för Tuve Scoutkårs avdelningar den 15 september.
  • För vårterminen upphör förtur för Tuve Scoutkårs avdelningar  den 15 januari.

Det är viktigt att boka i god tid.

Allmänna upplysningar

På gården finns flera byggnader av olika storlek och standard.

Det finns totalt 30 fasta sovplatser, samt cirka 20 extra madrasser för golvförläggning, fördelat på tre olika hus. Elektriskt ljus och värme finns i alla hus. Köket är nyrenoverat och utrustat för 50 personer, med två spisar, ett kylskåp, en kombinerad kyl/frys och diskmaskin.

• I Maxistugan finns ett matrum / allrum med plats för ca 50 personer samt öppen spis. Här ligger också köket och två toaletter, samt 1 dusch och ett antal fasta sovplatser. Det finns rinnande vatten från egen brunn.
  • I Stora Huset finns ett stort sovloft, med madrasser för golvförläggning och ett antal sovplatser i fasta väggsängar. Här finns också en toalett med rinnande vatten.
  • I Mellis-stugan finns ett antal fasta sovplatser, men ingen toalett och inget indraget vatten.

Utöver byggnaderna finns en stor gräsmatta / lägeräng samt en mindre gräsmatta med fotbollsmål.

Det finns fin skog in på knutarna. Det är cirka 700 m att gå till badsjön Stora Tjärnevatten, cirka häften av sträckan längs grusväg och resten längs en fin skogsstig. Badplats från klippor. Man kan gå en väg till badsjön och en annan väg tillbaka. Närmaste matbutik finns i Lilla Edet. Observera att det är stora nivåskillnader i trakten. Förlägg inte mörkerövningar till områden som inte kontrollerats under dagtid.

Välkomna till Västerlanda!