Savannen (Spårare 8–10 år)

Hos oss i spåraravdelningen Savannen kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

I Scouterna kan vi hitta på nästan vad som helst, från att pyssla och laga mat tillsammans, till att leka nya lekar och bygga kojor i skogen.

I spårarscouterna lär vi oss vad scouting innebär och att arbeta tillsammans i en patrull. Vi värnar naturen, djuren och miljön – men framför allt har vi roligt tillsammans! Minst en gång per termin åker vi på en övernattning till vår scoutgård Västerlanda.

När man är scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.