Äventyret 10-årsjubileum!

24 maj, 2023 av Liza Andersson

Den 5-7 maj arrangerade Göteborgs scoutdistrikt Äventyret för 10:e året i rad. Äventyret är en scouttävling där alla åldrar deltar genom att följa karta och besöka kontroller där de får lösa kluriga uppgifter, göra samarbetsövningar eller utöva andra scoutkunskaper som sedan poängsätts utifrån resultat, samarbets- och problemlösningsförmåga m.m.

Arrangemanget brukar äga rum i Göteborgs omnejd men jubileet till ära hölls det i år på Bohus fästning i Kungälv! Äventyrare och utmanare fick dessutom sova över i tält på området – en mäktig känsla!

Det blev en solig helg med stort deltagande från distriktets kårer. Tuve deltog med 31 spårare 16 upptäckare och 21 äventyrare.

Tuve höll också i en kontroll för spårare och upptäckare tillsammans med Långängens scoutkår som
handlade om medeltida sjukvård. Ca 80 patruller passerade kontrollen under dagen!

Poängresultat kan ni se här.