Terminsstart Hösten 2021

21 augusti, 2021 av Fredrik

Idag har alla gamla och nya ledare, assistenter och övriga funktionärer i Tuve Scoutkår haft planeringsdag inför starten av höstterminen 2021 (en dag som av gammal tradition kallas skördefest). Det fanns som alltid mycket att diskutera, men vi hoppas att vi kommit fram till en bra lösning för alla avdelningar inför starten av höstterminen 2021.

Information om terminsstarten kommer inom kort att skickas ut av ansvariga avdelningsledare till alla nuvarande och blivande scouter. Intresset att börja i Tuve Scoutkår är för närvarande mycket stort. Därför ber vi alla som får ett erbjudande att börja i scoutkåren att svara på detta så snart som möjligt, då det i ett antal åldersgrupper finns så många barn på kölistan att vi dessvärre inte kommer att ha möjlighet att erbjuda plats till alla. De som inte får erbjudande att börja behåller givetvis sin plats på kölistan.

De flesta avdelningar kommer att ha sitt första möte under vecka 35 eller 36.